Klachtenreglement van Haarr

Mogelijkheden voor het indienen van een klacht:

Bij Haarr streven we ernaar u uitstekende zorg en service te bieden. Desondanks kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent. Hieronder vindt u de stappen die u kunt ondernemen als u een klacht wilt indienen.

1. Klachtenprocedure

Elk lid van ons team is toegewijd aan het leveren van kwalitatieve zorg. Mocht er toch iets niet naar wens zijn, dan raden we u aan dit eerst te bespreken met de betrokken medewerker of onze medisch directeur. Mocht een directe oplossing niet mogelijk zijn, dan kunt u uw klacht voorleggen aan onze klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris:

Deze functionaris zal uw klacht behandelen en de voortgang bewaken. Er wordt een grondig onderzoek ingesteld naar de gebeurtenissen die tot de klacht hebben geleid, en zowel aan u als aan de directie wordt verslag gedaan. Op basis van de bevindingen van de klachtenfunctionaris beslist de directie welke maatregelen er genomen worden.

Het indienen van een klacht:

Uw klacht dient schriftelijk ingediend te worden. U mag zich tijdens het proces laten bijstaan door een familielid of advocaat, waarbij eventuele kosten voor juridische bijstand voor uw eigen rekening zijn. Het klachtenproces zelf is kosteloos.

Behandeling van de klacht:

Binnen twee weken na ontvangst van uw klacht bevestigt de klachtenfunctionaris de ontvangst. Er wordt een onderzoek ingesteld naar de aard van uw klacht, waarbij alle betrokken partijen worden gehoord. U kunt uitgenodigd worden voor een gesprek, of u kunt gevraagd worden om extra informatie te verschaffen. Binnen zes weken na de ontvangstbevestiging ontvangt u een gedetailleerde reactie op uw klacht, inclusief eventuele excuses of voorstellen voor bemiddeling. De afhandeling van de klacht wordt eveneens gecommuniceerd aan de betrokken medewerkers en hun leidinggevenden.

Indien ontevreden:

Als u niet tevreden bent met de uitkomst, kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken.

Geheimhouding en inzage:

Door een klacht in te dienen, geeft u toestemming voor inzage in de relevante dossiers door de Klachtencommissie. Indien u hier bezwaar tegen heeft, verzoeken wij u dit expliciet te vermelden bij het indienen van uw klacht. Leden van de Klachtencommissie zijn te allen tijde gehouden aan een strikte geheimhoudingsplicht.

2. Directe indiening bij de Geschillencommissie:

U kunt er ook voor kiezen uw klacht direct in te dienen bij de Geschillencommissie ZKN zonder tussenkomst van onze kliniek. Meer informatie over de procedure vindt u op onze website.